סופ"ש אקטואלי: פאול יוזף גֶּבֶּלְס הישראלי • יוסי לזר

    יוסי לזר No Comments on סופ"ש אקטואלי: פאול יוזף גֶּבֶּלְס הישראלי • יוסי לזר
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע פורסם כי ישראל מרעננת נהלים: שרת החוץ השבדית וסגנה לא יורשו לבקר בארץ. התגובה נעשתה בגלל הסתה חמורה של שרת החוץ גברת מרגוט וולסטרום שטענה שצריך לחקור "אם ישראל מוציאה להורג פלסטינים ללא משפט", כשהיא מתייחסת כמובן לאותם מחבלים ארורים צמאי דם שמוסתים שוב ושוב לצאת ולדקור, לדרוס ולהרוג אזרחים חפים מפשע רק בגלל שהם יהודים.

    ההסתה הזו קיימת כיום בהרבה מדינות ברחבי העולם, כאשר רק השבוע נעצרו מספר אנשים בחשד שהפיצו חוברת הסתה שבה נראים יהודים בצורה נלעגת בדמות חזיר ועוד שלל דימויים פוגעניים ודמוניים.

    ההסתה והאנטישמיות כמובן לא נעצרים מחוץ לגבולות מדינת ישראל ולא צריך צוללת חדשה כדי שהיא תחלחל ללב המיינסטרים הישראלי.

    כשדיברו השבוע על תקציבים ושומנים בצבא לא התכוונו רק למחקר שמצא כי כ70% מחיילי צה"ל התלוננו על שומנים והעלאה ניכרת במשקל במהלך השירות הצבאי. פרסום של תרשים שהופץ ערך ’השוואה‘ בין שכר החיילים שהועלה בקדנציה זו לבין עליית שכר האברכים ובחורי הישיבות, כאשר שכר החיילים הקרביים עלה ל-1,620 ש"ח בחודש ואפילו לג'ובניקים השכר עלה ל-810 ש"ח – העלאה מוצדקת והכרחית זו הושוותה לעליית שכר האברכים ששכרם עלה מ-430 ש"ח ללא פחות מ-3,515 ש"ח, וששכר בחורי הישיבה עלה משכר של 240 ש"ח ב-2015 לשכר מטורף של 1,955 ש"ח.

    הרבה ראשי כוללים וישיבות היו מוכנים לסבול עוד קצת בזיונות והסתה בשביל לחתום על כאלה סכומים. כמובן שהסכום האמיתי הינו רחוק מאוד מכך ושכרו של אברך עלה מ-558 ש"ח לסכום של 858 ש"ח בלבד, סכום הדומה לחייל ג'ובניק שמשרת בקרייה וחוזר לביתו מידי יום אחר הצהריים.

    ואם שאלתם את עצמכם איך יוצרים הסתה, התשובה נמצאת בהבהרה של משרד החינוך שאמר כי הסכום של 3,515 ש"ח הוא תשלום חד פעמי ששולם בגלל העיכוב של כ-8 חודשים מאז החלטת הממשלה להעלות את השכר ועד שבפועל ההעלאה הגיע לידי עמלי התורה. הפער שהצטבר רטרואקטיבית שולם סוף סוף , ומזה יצרו שונאינו את ה'תרשים' האנטישמי והמסית כאשר המטרה היא לייצר דמוניזציה ולהפוך את השני לדמות שטנית ומרשעת.

    הפעולות האלו של הפיכת דמות השני והאחר לסוג של מפלצת – משפיעות על נפש האדם ויוצרות כר נרחב לגילויי אלימות גזענות ושנאת האחר.

    בשיטה זו השתמשו האנטישמים מאז ומתמיד, החל מעלילות הדם הידועות המשיכו בהצגת היהודי כ'שיילוק' כאחד שבשביל כסף יעשה הכול.

    רק אתמול נחשפו ההקלטות המפלילות בין מנכ"לי מאפיות אנג'ל ודוידוביץ שנשלחו ע“י ביהמ"ש לרצות שנת מאסר בכלא בגלל קרטל ותיאום מחירים ולא בגלל העבירה של הסתה כלפי הציבור החרדי כאשר שומעים את שיחת הטלפון שבו נשמע דוידוביץ שואל "איך בבני ברק אנשים קונים לחם שקוף, תחשוב על העניין הזה", אהרונסון עונה לו: "תן בחינם, יקנו גם לחם עם זנב של חזיר. רק תקרא לזה זנב של דג, כי דג זה פרווה, במחירים כאלה למה שלא יקנו – במקומות כאלה קונים, זה עניין של מחיר".

    האמרות הללו של שניים מבכירי המנכ"לים בישראל שעובדים רבות עם המגזר החרדי מעידים במקצת על כוחה של דמוניזציה וההסתה.
    ללא שם

    עם אותם כלים אנטישמים השתמשו לאורך כל ההיסטוריה, כשהשיא היה כמובן מערכת התעמולה של הנאצים בראשות פאול יוזף גֶּבֶּלְס – קריקטורות שבהם מוצגים היהודים כמוצצי דם וכסף שבהם רואים את היהודי כתולעת וכקוף הצליחו לגרום למיליוני אנשים להיות שותפים בהשמדת העם היהודי.

    אנחנו תמיד נזעקים ובצדק כנגד המקרים בעולם של גילויי אנטישמיות כנגד העם היהודי, אנחנו תמיד קופצים כאשר מתפרסם איזה איור של חרדי באור לא מחמיא ובצדק זהו כלי נשק מסוכן. זה הכלי שכיום משתמשים בו בצד הפלסטיני כדי להסית צעירים וילדים להרוג יהודים וזה גם לצערנו הכלי שבחרו אותם אנשים שמשתייכים למגזר שלנו להפעיל ולהשתמש בו.

    המשטרה עצרה השבוע 2 אברכים בחשד שהפיצו חוברת ובהם נראים יהודים בצורה נלעגת בדמות חזיר ועוד שלל דימויים פוגעניים ודמוניים. אין ספק שמותר וראוי להילחם למען אידאולוגיה ולמען שמירת הערכים ומי כמו הציבור החרדי בארץ מנוסה במאבקים ובהפגנות שנעשים על פי דעת גדולי ישראל ובהנחייתם המלאה. אבל להשתמש במאבק בכלים האלה של הסתה ודמוניזציה כנגד יהודים בארץ ישראל באותם כלים שהנאצים הפעילו בהצלחה גדולה מידי כנגד העם היהודי זה יותר גרוע מלעשות תהלוכת מחאה של ילדים עם שלשלאות כשעליהם טלאי צהוב.

    ונסיים ברוח הימים האחרונים: "יוסף חי בשלום עם עצמו, יוסף לא מתבטא בגזענות ובהסתה, יוסף יודע שרק בטוב אפשר לשנות. יוסף חכם. תהיה יוסף".



    0 תגובות